Jongeren bewust maken van geldzorgen
De pitch van Zuyd Groep ging over het voorkomen van schulden bij jongeren. Dat begint bij de bewustwording over wat het betekent om geldzorgen te hebben. Niet een onderwerp waar jongeren meteen voor warm lopen. Die barrière werd opgelost met gamification: een mobiele escaperoom (omgebouwde caravan) die in combinatie met een lesprogramma op Basisscholen, VMBO’s, MBO’s en HBO’s in de provincie Limburg werd aangeboden. Durf jij te vragen – het schuldenspel wordt ondersteund door de provincie Limburg, woningcorporatie ZoWonen, Burgerkracht Limburg en de Kredietbank Limburg.
En de winnaars zijn…
De jury was unaniem in haar keuze om Zuyd-Groep het SRCM Duurzaam Credit Management Accent toe te kennen. Preventie om te zorgen dat jongeren niet in de schulden komen en ze te leren waar ze terecht kunnen als dat wel mocht gebeuren, vond de jury een initiatief dat een landelijke uitrol verdiend. De duurzaamheid van het idee door samenwerking met ketenpartners was een extra plus.
De VVCM Credit Management Innovation Award ging naar Experian, waarbij de jury de combinatie het bestrijden van cybercriminaliteit met een betere klantervaring een oplossing vond voor een actueel en serieus probleem. De toevoeging van apparaat-profilering en automatische her-training zorgen ervoor dat we cybercriminelen een stap voor kunnen blijven.