Brief van ons ontvangen?
U heeft een brief van Zuyd Groep ontvangen. Een bedrijf of instantie heeft ons gevraagd u deze te sturen. Het gaat om een rekening (openstaande vordering) die nog niet door u is betaald. Het is van belang dat u in actie komt, ook als niet klopt wat in de brief staat. Zo behoudt u de regie en kunt u financiële problemen voorkomen.
Wat kunt u doen?
Controleer de juistheid van de vordering
Een vordering begint vaak met een onbetaalde factuur of een vergeten boete. Hierbij is het belangrijk om vast te stellen of de vordering correct is. Indien het een onterechte of onjuiste vordering betreft kom dan direct in actie. Het is in uw belang dat wij hiervan op de hoogte zijn. Neem daarom in dat geval direct contact met ons op.
Is de vordering correct, betaal deze dan direct inclusief de kosten. Betaal hier.
Daarbij is het van belang dat u de openstaande vordering plus de kosten betaalt. Hiermee voorkomt u dat de opdrachtgever deze kosten bij u vordert door middel van een dagvaarding. Dit brengt extra hoge kosten met zich mee.
Kunt u niet betalen, neem dan contact met ons op om een betalingsregeling te treffen.
Vaak kan er een betalingsregeling worden getroffen. Wij gaan dan samen met u na tot welke regeling we kunnen komen en of u hieraan kunt voldoen.
Bewaar alle correspondentie.
Zorg ervoor dat u alle ontvangen brieven bewaart. Leg de gespreksmomenten met zowel de schuldeiser als ons kantoor vast. Noteer daarbij: datum en tijdstip van het gesprek en de naam van de persoon met wie u heeft gesproken. Maak een korte samenvatting van de inhoud van het gesprek.
Vragen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen!