Tarieven en algemene voorwaarden

Vanaf 1 juli 2021 zullen de tarieven voor ambtshandelingen worden aangepast. Dat is hoogst uitzonderlijk, de regeling (BTAG) voorziet er in dat éénmaal per jaar (in januari) de tarieven worden geïndexeerd. De aanstaande tussentijdse wijziging van de tarieven is volgens de overheid nodig om deze weer in overeenstemming te brengen met de gemiddelde kostprijs die voor de verschillende ambtshandelingen is berekend.

Waarom deze indexatie op dit moment? 

De wijziging is fors, gemiddeld zo’n 16%, en deze is dan ook niet zonder discussie totstandgekomen. Immers: hogere tarieven raken schuldenaren, niet-betaalde vorderingen raken de schuldeiser. Toch is het redelijk dat de schuldenaar aan de schuldeiser de kosten vergoedt die gemaakt worden om de rekening (alsnog) betaald te krijgen en is het in ieders belang om binnen het stelsel een goede balans te vinden. En die balans was zoek; al jaren liepen de tarieven uit de pas met de kostenontwikkelingen en daarop zijn de tariefwijzigingen gestoeld.

  • Voor de tarievenlijst van Financieel beheer klik hier
  • Voor de tarievenlijst van Mediation klik hier
  • Voor de tarievenlijst van Incasso klik hier
  • Voor de tarievenlijst van Ambtshandelingen klik hier alsmede de meest recente tarieven volgens BTAG
Algemene voorwaarden

Als u gebruik maakt van de diensten van Zuyd Groep is het belangrijk om onze algemene leveringsvoorwaarden te lezen en te accepteren. Voor een overzicht van de algemene voorwaarden klik hier.

Veelgestelde vragen over Zuyd Groep

  • Hoe kom ik in contact met Zuyd Groep?

    Zuyd Groep heeft verschillende contactmogelijkheden. Wij begrijpen dat u niet altijd telefonisch contact wilt of kunt opnemen, daarom kunt u met ons chatten, mailen, whatsappen of videobellen. Een persoonlijk bezoek aan ons kantoor is vanwege corona helaas niet mogelijk; wellicht is videobellen voor u een optie. Bekijk hier de verschillende mogelijkheden: contact.

  • Ik heb een e-mail/brief gestuurd, maar nog steeds geen antwoord gekregen?

    Wij streven ernaar uw e-mail/brief binnen drie werkdagen te beantwoorden. Het kan zijn dat wij informatie op moeten vragen bij onze opdrachtgever waardoor het antwoord langer op zich laat wachten. Uiteraard kunt u ons (vanaf de 4e werkdag) altijd bellen om te vragen waarom u nog geen reactie heeft ontvangen. Is het dringend? Bel ons dan zo snel mogelijk. 

  • Ik ontvang post op mijn adres voor een persoon die hier niet (meer) woont. Wat kan ik doen?

    Wij vragen u in dit geval de post ongeopend aan ons retour te sturen, zodat wij weten dat het adres niet correct is. 

  • Hoe dien ik een klacht in?

    Als u ontevreden bent over de werkzaamheden van Zuyd Groep als organisatie of over de werkzaamheden van een medewerker, dan kunt u uw klacht  indienen via een klachtenformulier.

  • Op welke dagen in 2021 is Zuyd Groep gesloten?
    Nieuwjaarsdag vrijdag 1 januari 2021
    Goede Vrijdag vrijdag 2 april 2021
    Tweede Paasdag maandag 5 april 2021
    Koningsdag dinsdag 27 april 2021
    Bevrijdingsdag woensdag 5 mei 2021
    Hemelvaartsdag donderdag 13 mei 2021
    Tweede Pinksterdag maandag 24 mei 2021
  • Wanneer kan ik videobellen met Zuyd Groep?

    U kunt hiervoor een afspraak maken op een tijdstip dat u het beste uitkomt. Maak daarvoor gebruik van onze afspraakplannerNa uw aanvraag zullen wij u zo snel mogelijk laten weten wanneer de afspraak kan plaatsvinden. Voor onze video-afspraken maken wij gebruik van de applicatie ZOOM.

  • Moet ik software downloaden om te kunnen videobellen?

    Als u een videogesprek voert via uw computer hoeft u niets te downloaden. Na het maken van de afspraak via onze website, ontvangt u per e-mail een link waarmee u kunt deelnemen aan het videogesprek. Dit gaat via de browser met ZOOM. Wilt u het videogesprek voeren via uw mobiele telefoon? Afhankelijk van het besturingssysteem van uw telefoon moet u daarvoor de app van ZOOM downloaden.

  • Hoe laat ik brieven en documenten zien via videobellen?

    Eventuele documenten, bewijzen en/of formulieren kunt u tijdens het gesprek gemakkelijk uploaden. Zorg er dus voor dat deze documenten digitaal beschikbaar zijn op het apparaat waarmee u videobelt.

Terug naar boven