Incasso

U vertegenwoordigt een
  onderneming,
  woningverhuurder of
  overheidsinstelling

en uw debiteur betaalt een vordering niet ondanks diverse pogingen van uw kant. Dan is dat een vervelende situatie die uw bedrijf of organisatie onnodig veel tijd, energie en geld kost. Wij kunnen u helpen om dit probleem op te lossen door het inzetten van onze professionele incassodiensten.

Wij streven ernaar om uw vordering te innen zonder tussenkomst van de rechter. Daarvoor kijken we naar de mens achter de debiteur en de reden van het niet betalen van de vordering. Het is onze ervaring dat waar brieven (ongeopend) blijven liggen, een gesprek over mogelijke oplossingen wonderen kan doen en betaling snel volgt. 

Dit lukt helaas niet altijd. Indien de debiteur hardnekkig blijft weigeren om de vordering te voldoen starten we een gerechtelijke procedure. Wij hebben alle kennis in huis om uw belangen bij deze procedure optimaal te behartigen. Zie ook Ambtshandelingen.

Meer weten?

Worstelt u met openstaande vorderingen of heeft u een vraag over onze manier van incasseren? Neem dan vrijblijvend contact op met ons Team Incasso.

_MG_1389 aangesneden
Team Incasso

Cindy Puts geeft leiding aan het Team Incasso van Zuyd Groep. Haar team draagt zorg voor een correcte en succesvolle afhandeling van uw invorderingen.

Veelgestelde vragen over incasso

  • Wat is incasso?

    Incasso is een manier om een betaling te innen van uw klant. Dit kunt u zelf doen door bijvoorbeeld een automatische incasso. Maar wanneer uw klant niet wil betalen, dan wordt het traject van een incassobureau of deurwaarderskantoor ook incasso genoemd.

  • Wat is een incassotraject?

    Dit is het traject dat een incassobureau of deurwaarder doorloopt om een niet-betaalde factuur te incasseren. Dit traject kan uit twee fases bestaan: het minnelijke traject en het gerechtelijke traject. Wordt de factuur betaald tijdens het minnelijke traject dan is het gerechtelijke traject niet nodig.

  • Wat is minnelijke incasso?

    Tijdens het minnelijke incassotraject wordt de niet-betalende klant aangemaand de vordering te betalen. Heeft dit geen resultaat dan wordt de volgende fase van het incassotraject ingezet: de gerechtelijke incasso.

  • Wat is gerechtelijke incasso?

    Gerechtelijke incasso is de tweede fase in het incassotraject. Als een betaling in de eerste fase, de minnelijke incasso, uitblijft dan is de volgende stap om een gerechtelijke procedure te starten.

  • Wat is een WIK-brief?

    Een 14-dagen (WIK) brief is een wettelijk verplichte laatste herinnering die wij naar uw klant sturen. Deze brief is alleen verplicht wanneer uw klant een particulier is of een onderneming met privé-aansprakelijkheid.

  • Wat is een dagvaarding?

    Een dagvaarding is een officieel document met daarin een oproep aan uw klant om voor de rechter te verschijnen. In de dagvaarding kan uw klant precies teruglezen waarom hij voor de rechter moet verschijnen (eis, bedrag openstaande facturen en de gemaakte kosten).

  • Wat is een kostenvoorschot?

    Voordat er een gerechtelijke procedure wordt gestart, zijn wij wettelijk verplicht om u een kostenvoorschot te laten betalen. Met dit voorschot betalen wij externe partijen voor bijvoorbeeld het opvragen van informatie en het griffierecht.

  • Wat zijn externe kosten?

    Externe kosten zijn kosten die wij moeten maken bij externe partijen voor o.a. het opvragen van informatie. Bijvoorbeeld het opvragen van het woonadres van uw klant bij de betreffende gemeente. Deze kosten berekenen wij in eerste instantie door aan uw klant. Lukt dat niet dan brengen wij deze kosten bij u in rekening.

Terug naar boven